مفاهیم جدید در رفتار سازمانی پیشرفته
نویسنده:
علی نصر اصفهانی
مترجم:
سال نشر:
1403
صفحه:
242
نوبت چاپ:
1

تفاوت مدیران موفق و ناموفق در کیفیت تصمیم‌هایشان نیست که هرکدام گاه تصمیم‌های نامطلوب اتخاذ می‌کنند، بلکه تفاوت در آن است که مدیران موفق تصمیم‌ نامطلوب را سریع تشخیص می‌دهند و تعدیل می‌کنند، ‌درحالی‌که مدیران ناموفق گرفتار آن می‌شوند و تلاش می‌کنند دیگران را متقاعد سازند که حق با آنان بوده است. سرعت تشخیص تصمیم‌های اشتباه عاملی است که مدیران مؤثر را از مدیران نامؤثر متمایز می‌کند. بنابراین، مدیران نیازمندند که از اشتباه‌های خود باخبر شوند. لازم است که مدیر هر روز از خود بپرسد که در مورد چه‌چیزی اشتباه کرده است؟ در سازمان‌های موفق نه‌تنها اشتباه را می‌پذیرند، بلکه گاهاً جشنی برپا می‌کنند تا به افراد کمک کنند از اشتباه بیاموزند. استقبال از اشتباه به معنای غلبه بر ترسِ نادان به نظر رسیدن است.

 این کتاب می تواند برای تمامی مدیران در سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تمامی گرایش های مدیریت سودمند باشد. موضوعات مرتبط با کتاب شامل موارد زیر است:

بازنگری در ذهنیت مدیران / روش های تدافعی در سازمان/ مدل ذهنی مدیران/  تواضع مدیران/  یادگیری زدایی/  فضای باز/  منطقه آسایش/  ذهنیت خرچنگی/  شادنفرود

 

مقدمه / 13

فصل اول: مدل‌های ذهنی / 19

فصل دوم: بازنگری در افکار خود / 53

فصل سوم: شیوه‌های تدافعی سازمانی / 109

فصل چهارم: یادگیری‌زدایی / 131

فصل پنجم: فضای باز  / 153

فصل ششم: منطقه آسایش / 179

فصل هفتم: تواضع در سازمان / 189

فصل هشتم: ذهنیت خرچنگی / 201

فصل نهم: شادنفرود یا خوشحال شدن از شکست و ناراحتی دیگران / 219

کتابنامه / 229

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved