شیمی لیگنین و کاربردها -
نویسنده:
جین هوانگ، شیائو فو، لین گان
مترجم:
کیوان شایسته، قاسم محمدزاده، نیایش شایسته
سال نشر:
1403
صفحه:
352
نوبت چاپ:
1

مطالعه شیمی لیگنین و مواد اصلاح‌شده آن، به‌عنوان یکی از چالش برانگیزترین پروژها در زمینه تحقیقات وکاربرد پلیمرهای طبیعی شناخته شده است. برای توسعه و استفاده موثر از منابع لیگنین، ابتدا باید از نظریه مدرن پلیمر و روش‌های پیشرفته آزمایش، به‌طور کامل استفاده کنیم. به این ترتیب، ما می‌توانیم ویژگی واکنش لیگنین و مکانیزمی را برای بهبود تعامل بین لیگنین و ماتریس‌ها در کامپوزیت‌ها پیدا کنیم. سپس می‌توان روش‌های شیمیایی برای اصلاح لیگنین، همراه با تکامل طراحی ساختاری مواد لیگنیناصلاح‌شده و توسعه طرح‌های بهینهکارایی آن ایجاد کرد. بنابراینتوسعه فناوری و صنعتی‌شدن در مواد شیمیایی لیگنین و لیگنین اصلاح‌شده،می‌تواند ترویج شود.

 تک‌نگاری‌های زیادی در مورد شیمی لیگنین یا مواد شیمیایی آن و لیگنین اصلاح‌شده، منتشر  گردیده با این حال، بحث در مورد طراحی، استقرار و اندازه‌گیری مواد لیگنین اصلاح‌شده به‌طور عمیق انجام نشده است. علاوه بر این، تعداد کمی از این نشریات نقش راهنمای نظریه شیمی لیگنین را در توسعه مواد شیمیایی و مواد اصلاح شده آن پوشش می‌دهند.

 برای برآورده کردن نیازاساسی صنعت مواد جدید زیست‌توده، این کتاب بر مسائل اساسی شیمیایی و فیزیکی در تبدیل لیگنین به مواد باارزش، متمرکز شده است. این کتاب به‌طور جامع و نظام‌مند، به معرفی نظریه‌ها و روش‌های اساسی در مورد ایده‌ها، فناوری‌های آماده‌سازی، اصلاح و مشخصه ساختاری و همچنین اندازهگیری کارایی لیگنین پرداخته است. تحقیقات اخیر در مورد مواد لیگنین نیز در این کتاب پوشش داده شده است که ایده‌ها و آزمایش‌های جدید زیادی را ارائه می‌دهد.

همچنین این کتاب می‌تواند برای دانشمندان، معلمان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مهندسان شیمی لیگنین و مواد پلیمری مرتبط و به‌عنوان مطالب تدریس حرفه‌ای برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دانشگاهی مناسب باشد که در هشت فصل ترجمه شده است.

پیشگفتار/11

فصل اول: تاریخچه شیمی لیگنین و مواد لیگنین اصلاح‌شده/15

فصل دوم: ساختار و مشخصات لیگنین/47

فصل سوم: اصلاح شیمیایی لیگنین/83

فصل چهارم: مواد شیمیایی لیگنین و کاربردهای آن‌/119

فصل پنجم: مواد ترموپلاستیک (گرمانَرم)لیگنین اصلاح‌شده/147

فصل ششم: مواد ترموست (گرماسخت)لیگنین اصلاح‌شده/233

فصل هفتم: مواد لیگنین اصلاح‌شده و کاربردهای آن/259

فصل هشتم: ساختار، خصوصیات و ارزیابیکارایی مواد لیگنین اصلاح‌شده/301

منابع/349

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه شيمي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved