آنفلوانزای پرندگان و بیماری نیوکاسل -
نویسنده:
دنیس جی الکساندر ایلاریا کاپوا
مترجم:
دکتر اعظم مختاری- دکتر نوید فرهادی
سال نشر:
1402
صفحه:
370
نوبت چاپ:
1

کتاب «آنفلوانزای پرندگان و بیماری نیوکاسل» تألیف دنیس جی الکساندر ایلاریا کاپوا و به قلم دکتر اعظم مختاری عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و دکتر نوید فرهادی در 368 صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: آنفلوانزای پرندگان و بیماری نیوکاسل از مهم ترین بیماری های صنعت طیور در کشورهای در حال توسعه هستند. این دو بیماری می توانند خسارت های مالی گسترده ای را به صنعت پرورش طیور یک کشور وارد کنند؛ همچنین می توانند با ایجاد تلفات گسترده در یک منطقه، امنیت غذایی مردم آن منطقه را به خطر بیاندازند. در این کتاب ابتدا به تاریخچه شناسایی و گسترش این دو بیماری پرداخته شده است تا عامل بیماری، میزبان ها، راه های انتقال و گسترش آن ها به خوبی شناخته شود. پس از آن علائم بالینی و کالبدگشایی بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل مورد بحث قرار گرفته است تا به عنوان یک راهنما در دسترس فعالین صنعت طیور قرار گیرد. پس از بررسی و شناخت کامل این دو بیماری به توضیح آزمون های آزمایشگاهی تشخیص عامل این دو بیماری پرداخته شده است و در انتها شیوه های قرنطینه، بازدید از مزارع درگیر، معدوم سازی و جلوگیری از گسترش بیماری به سایر بخش ها مورد بحث قرار گرفته است.

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

فصل اول: بوم شناسی، همه گیرشناسی و پیامدهای انسانی آلودگی با آنفلوانزای پرندگان

 فصل دوم: بوم شناسی و همه گیرشناسی بیماری نیوکاسل

 فصل سوم: گزارش بیماری آنفلوانزای پرندگان و نیوکاسل به سازمان جهانی سلامت حیوانات

 فصل چهارم: واکنش اضطراری به طغیان احتمالی آنفلوانزای پرندگان و نیوکاسل

 فصل پنجم: کالبدگشایی و اخذ نمونه

 فصل ششم: علائم بالینی و آسیب شناسی آلودگی با آنفلوانزای پرندگان، راهنما بازدید از مزرعه

 فصل هفتم: روش های تشخیصی مرسوم آنفلوانزای پرندگان

 فصل هشتم: تکنیک های مولکولی تشخیصی آنفلوانزا

 فصل نهم: علائم بالینی و آسیب شناسی آلودگی با ویروس نیوکاسل

 فصل دهم: روش های تشخیصی مرسوم نیوکاسل

 فصل یازدهم: تکنیک های مولکولی تشخیصی نیوکاسل

 فصل دوازدهم: راهنمای کلی برای ضدعفونی پس از طغیان آنفلوانزای پرندگان یا نیوکاسل

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved